הבירוקרטיה הורגת: בגלל הוראת החשכ"ל תוצאות הבדיקות מגיעות באיחור

איתי גדסי No Comments on הבירוקרטיה הורגת: בגלל הוראת החשכ"ל תוצאות הבדיקות מגיעות באיחור

בועדה לביקורת המדינה, האשים ראש תוכנית מגן אבות ואמהות כי בשל הוראת החשב הכללי באוצר, החליפו חברת דיגום תוך כדי המלחמה בקורונה והתשובות הקריטיות מגיעות רק לאחר 72 שעות. בנוסף בשל הוראות רגולטוריות אחיות לא מורשות לדגום

סיוע רפואי בבית אבות צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש תכנית מגן אבות ואימהות, פרופ' נמרוד מימון, מאשים בדיון הוועדה לביקורת המדינה בגל ההתפרצות בבתי אבות כי "בגלל הוראת החשב הכללי, החליפו חברות דיגום ומעבדה. וזה מה שקורה שמחליפים חברה תוך כדי מאבק".

ראש התוכנית הסביר כי "כתב מינוי שלי וגם של פרופ' אש הוא כתב מינוי של יועץ – אין לנו שום סמכויות. כשקורה כזה דבר, תולשים שערות. שלחתי מכתב לשר הבריאות ולמנכ"ל המשרד בעניין אבל קיבלנו תשובה פרוצדוראלית שהנושא נבדק ואמנם יש כשלים".

פרופ' נמרוד אמר "בהחלט רואים מגמה של ירידה ברמת השירות והתוצאות. בעבר, הקמנו מערך בדיקות והגענו לתוצאות נפלאות של עד 24 שעות תשובות דיגום. היום, הדיגום מתקבל פעם בשבוע – ותוצאות גם 72 שעות אחרי".

ראש התוכנית סיפר כי "אחות שעובדת עם אנשים ברמת סיכון גבוהה ובגלל הפרוצדורה הסבוכה, עכשיו היא קיבלה תשובה חיובית אחרי 48 שעות. איבדנו זמן יקר. כל חוקר יודע שלא מחליפים שני משתנים בעת ובעונה אחת. החליפו גם את החברה שדוגמת וגם את המעבדה. נתקלו בנוראיות של המגיפה בצורה הכי קשה שיש".

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, הגיב לדברים ואמר: "זה שנבחרו גורמים חדשים, זה בדיוק מה שלא בסדר. אם נשתמש באנלוגיה הצבאית, הדבר הראשון שעושים במלחמה, שומרים על הדברים פשוטים ככל האפשר. אם משהו עובד, נשארים איתו. עם כל הכבוד, איך אפשר בכלל להכניס למשוואה את חוק חובת מכרזים? על כל מצבה של קשיש שנפטר מקורונה יהיה כתוב שהוא מת בגלל חוק חובת מכרזים?".

עוד אמר פרופ' מיימון בדיון, "האחיות בהחלט יכולות לדגום לבד ולחסוך זמן. רק מסיבה רגולטורית זה לא קורה. החשב אומר שזה בלתי אפשרי כי צריך לצאת במכרז מחודש".

מזכיר איגוד בתי האבות, אביטוב זלקין: "לאחיות בבתי האבות אסור לדגום את הדיירים. תלמידי גמנסיה מותר להם לדגום את חבריהם ולאחיות אסור? זה לא יאומן".



0 תגובות